Ahmad Deedat(part 2)

                setelah berlakunya beberapa peristiwa ketika beliau bekerja di kedai buku terbabit beliau telah menanam azam untuk merungkai dan mempelajari selok-belok agama kristian dengan itu beliau telah mempelajari sebuah kitab yang diberi judul Izharul-haq yang bermaksud merungkai kebenaran.



 
     Kitab ini telah ditulis di India bagi mematahkan serangan dan dakyah-dakyah oleh pihak penjajah dalam menyebarkan agama kristian di India suatu ketika dahulu. secara khusunya beliau telah terpengaruh untuk melibatkan diri dalam bidang Debat agama dan beliau juga merupakan seorang yang menghafal al-Quran.



    Dalam pada masa yang sama beliau telah membeli kitab injil yang pertama untuk mengetahui isi kandungannya, pada peringkat permulaan beliau telah mengajak beberapa pelajar dan mahasiswa dalam melakukan perdebatan, dan selepas mahasiswa kalah dalam perdebatan  beliau telah mengajak  para cendekiawan para pensyarah untuk berdebat dengan beliau, tetapi ternyata kepetahan beliau dalam berdebat ternyata tiada tolok bandingnya.

Comments

Popular posts from this blog

Perkelahan di Pantai Pasir Pandak, Sarawak

Definition of intervention